Judit Zijlstra

"Ik ben nieuwsgierig naar de verhalen van mensen"

Judit Zijlstra

Judit Zijlstra 

Het afgelopen jaar heb ik gezocht naar mijn drijfveer, "waar kom ik elke morgen mijn bed voor uit?". Ik werd door het filmpje van Simon Sinek geïnspireerd: 'Start with Why' - Bekijk de video hier.  Ik ben gaan schrijven, elke dag een stukje. De reden dat ik elke dag uit bed kom werd duidelijker, mijn 'Why' werd en wordt steeds helderder.

Ik ben geen Martin Luther King en geen gebroeders Wright, maar heb wel iets gemeen met beide. Ik heb een droom, ik ben nieuwsgierig naar de verhalen van anderen, wil luisteren en mijn verhaal kunnen vertellen, iets delen en mij verbinden met de mensen om mij heen. Ik wil kennis overdragen en daarbij elke keer bewust zijn van mijn eigen grenzen (en geloof mij dat laatste valt niet mee).

Hoe past mijn droom, mijn kennis, mijn visie binnen SloepNed Watersport. In de zomer van 2013 zette Martijn zijn eigen bedrijf op en bedacht ik de naam SloepNed. Een stoere merknaam, een naam die blijft hangen. Daar hoorde ook een eigen huisstijl bij en een nieuwe website. In eerste instantie bleef ik werken in mijn eigen bedrijf BegeleidingBy en Martijn werkte vanuit ons huis en deed onderhoud & reparatie op locatie. De naam SloepNed was nog niet bekend bij de mensen, maar Martijn wel. Het was daarom belangrijk dat zijn gezicht op flyers en visitekaartjes kwam. En het werkte, mensen herkende Martijn (hij was een van de gezichten van Harcos Watersport Balk) en namen contact met hem op. Langzaam werd Martijn zijn bedrijf ons bedrijf.

We kregen een duidelijker beeld van onze gezamenlijke missie en visie en besloten een bedrijf te openen in Balk. In Sondel hebben we een ruime stallingsloods. Ook stelden wij onze visie bij. Wij willen ons richten op verschillende disciplines en een van onze missies is "het ontzorgen van onze klant". Begin dit jaar heb ik de SloepNed Onbezorgd varen pakketten ontwikkelt. Deze abonnementen passen bij vele van onze klanten met een sloep. In de week van de watersport hebben wij dit pakket aangeboden aan onze klanten.

Door te luisteren naar onze klanten wordt ons doel en onze missie duidelijker. Hierdoor kunnen wij onze service steeds beter aansluiten op de behoefte van onze klant. Wij ontmoeten ze op locatie (soms ga ik mee) en hier in Balk in ons bedrijf aan de Pypsterstikke 2. Ze stappen bij ons binnen voor vraag, een reparatie, een bestelling en maken dan een praatje. Elke klant heeft zijn eigen verhaal.

Mijn werk is elke dag anders, ik ontmoet mensen in onze Watersportwinkel en showroom, ontwikkel de SloepNed Onbezorgd varen pakketten, houdt mij bezig met de verkoop, onze nieuwe website, opmaak van advertenties, webshop, de boekhouding etc. En daarnaast ben ik bezig om een korte cursus te ontwikkelen voor de bezitters van buitenboordmotoren en sloepen